در حیرتم چرا ... ؟؟!!!
تعداد بازدید : مرتبه
چند سالی از تولد طفل نو پایی نمی گذرد،که در میان گرگانی محاصره است،که می خواهند آنرا بر اندازند و نابودش کنند ،بعد از تولدش چند صباحی نتوانست خودی نشان دهد، بعد از آنکه خواست سر بلند کند،همشهریانش خواستند او را زیر پایشان له کرده و استخوانهایش را خورد کنند،لذا در شهر و دیار دیگری خانه گزید، بار و بنه اش را از خانه و کاشانه اش جای دیگری برد، جایی که مردمانش ذره ای محبت سرشان می شد.
این طفل پدری دارد دلسوز و مهربان که با تمام وجود در خدمت وی بوده و از ایشان در مقابل دشمنان دفاع کرده و مواظبش هست،هر وقت خواست مسافرتی برود ایشان را به فرد امین و مورد اطمینان می سپرد،تا جایی که وقتی فهمید همشهریانش،که وی را 40 سال است به امین بودن و صداقت می شناسند می خواهند طفل وی را پایمال کنند،دست وی را گرفته به شهر دیگری هجرت کرد.
آری این طفل تازه متولد همان اسلام است و پدر مهربانش حضرت محمد بن عبد الله(صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد که قرآن از ایشان بعنوان رحمت بر جهانیان یاد می کند و می فرماید: «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ»«ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم»(انبیاء آیه 107)
بعنوان یک سنی سوالاتی چند ذهنم را به خود مشغول کرده است، می خواهم به جوابشان برسم.

در حیرتم که چرا وقتی پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله وسلم) وقتی از مدینه برای ماموریتی خارج می شدند،فرق نمی کرد برای جنگ با کفار و مشرکان یا برای تبلیغ دین اسلام ،مدینه را ترک می کردند،کسی را بجای خویش بعنوان نماینده و جانشین تعیین می فرمودند ولی برای بعد از رحلت خویش کسی را چرا تعیین نکردند؟؟!!
تعجبم از این است که پیغمبری را که خدا با عنوان رَحْمَةً لِلْعالَمینَ ـ رحمت برای جهانیان ـ معرفی می کند چرا برای امت خویش در این زمینه جفا می کند و ایشان را بدون سرپرست رها می کند ؟؟!!در حالی که اگر امت را بدون جانشین رها نمی کرد و برای بعد از خود وصی و جانشینی تعیین می کردند آن رحمت واسعه که آیه اشاره دارد شامل امت اسلامی نیز می شد،حال بنابه گفته اهل سنت که پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله وسلم) برای بعدخویش جانشین تعیین نکرده است، آیه نعوذ بالله دروغ می شود، چراکه آیه با اسباب حصر(مای نافیه به همراه الا ی استثنائیه)و اسباب عموم(کلمه جمع به همراه ال) می فرماید:البته که ما تو رابرای رحمت بر جهانیان فرستادیم و یکی از مصداقهای رحمت تعیین جانشین و وصی خویش ،بر امت اسلامی است.
حال در این میان چه کسی دروغگوست؟؟
نعوذ بالله خدایی که به پیامبرش می فرماید:«وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ»«ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم»(انبیاء آیه 107)(یعنی ما تو را فقط رحمتی برای جهانیان فرستاده ایم)
یا علما و بزرگان اهل سنت دروغگویند،که می گویندپیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله وسلم) برای بعد از خود جانشینی تعیین نکرد و امت را بی سرپرست رها کرد.
جواب یک شیعه
اینگونه نیست که پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله وسلم) برای بعد خود تعیین وصی نکرده باشندهمانطور که در پست قبلی بیان شد حضرت در روز غدیر خم برای خویش وصی و جانشین تعیین کردند،و بعد از جریان غدیر خم حضرت خواستند،ولایت و خلافت امیر المومنین علی (علیه السلام) را مکتوب کنند ولی یکعده از معاندین مانع از این کار شدند،در جریان آخرین پنجشنبه عمر شریف حضرت،ابن عباس می گوید در کنار بستر حضرت جمع شده بودیم، که پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله وسلم) فرمودند برایم قلم و دوات بیاورید تا برایتان وصیتی بنویسم که بعد از من گمراه نشوید.
عمربن خطاب گفت:«إنّ النبیّ - صلى اللّه علیه وسلم - قد غلب علیه الوجع ، وعندكم القرآن حسبنا كتاب اللّه »«درد بر اوغلبه كرده كتاب خدا ما را بس است درد بر اوغلبه كرده و كتاب خدا ما را بس است »1
و موارد دیگری از این قبیل که در تاریخ ثبت است.
________________
1-صحیح البخاری ، ج 7 ص 9 ، كتاب المرضى باب قول المریض قوموا عنّى و  ج 5 ص 137 كتاب المغازی ، باب مرض النبی - صلى اللّه علیه وسلم - ووفاته ؛ صحیح مسلم فى آخر كتاب الوصیّة ، ج 5 ، ص 76




طبقه بندی: پیامبر شناسی،  امام شناسی، 
برچسب ها: ولایت، غدیر خم، حدیث منزلت، جانشینی پیامبر، عمربن خطاب، جنگ تبوک، علی (علیه السلام)،
مطالب مرتبط: انتخاب مردمی؟شورایی؟و یا توسط یه نفر؟،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 6 آبان 1391 توسط : داود
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic