عاشورایی دیگر در راه است... !!
تعداد بازدید : مرتبه
آیا تا بحال به این جمله معروف «كلّ ارض كربلا، و كلّ یوم عاشورا، هر زمینى كربلا و هر روزى عاشورا است»فکر کرده ایم که یعنی چه؟
یا در این جمله دقت کنید:
از با حسین تا یا حسین یک نقطه فرق است   یا حسین گفتن کجا ؟ و با حسین بودن کجا ؟
حال باید دید با حسین (علیه السلام) باشیم یا نه فقط به یا حسین(علیه السلام) گفتن اکتفاء کنیم ؟
اینکه گفته اند هر جای از زمین ،کربلا است یعنی چه؟مگر سال 61 هجری کربلا چه خصوصیتی داشت؟ یکی از بارزترین خصوصیت آن حضور حجت الهی و امام زمان (یعنی امام حسین علیه السلام) می باشد پس اگر این خصوصیت را در نظر داشته باشیم و آنرا در کنار روایت هایی چون روایت زیر بگذاریم معنای آن روشن تر و واضح تر می گردد.
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَا زَالَتِ الْأَرْضُ إِلَّا وَ لِلَّهِ فِیهَا الْحُجَّةُ یُعَرِّفُ الْحَلَالَ وَ الْحَرَامَ وَ یَدْعُو النَّاسَ إِلَى سَبِیلِ اللَّهِ.
امام صادق علیه السلام فرمود: زمین از حالى بحالى نگردد جز آنكه براى خدا در آن حجتى (امام و پیشوای الهی)باشد كه حلال و حرام را بمردم بفهماند و ایشان را براه خدا خواند.(الكافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص: 178)
واگر روز عاشورا و مهم ترین اتفاق آن را که همان قیام امام حسین (علیه السلام) بر علیه ظلم و ستم حاکمان زمان باشد، در نظر بگیریم ،پس در هر زمان و عصری که امام معصوم در میان امت حاضر باشد،می توان گفت محل حضور امام کربلایی است،چون کربلای حسینی(علیه السلام)،اگر موقعیتی که امام حسین(علیه السلام) برای قیام داشتند وجود داشته باشد آنروز عاشورایی دیگر است و قیامی دیگر در برابر حاکمان ستم پیشه و ظالم .
یکی از اصحاب امام صادق (علیه السلام) می گوید :در محضر حضرت بودم كه سهل بن حسن خراسانى نیز آمد سلام كردوگفت:یا ابن رسول اللَّه چقدر شما رؤف و مهربانید، شما امام ما هستید و در حالیکه بیش از صد هزار شیعه شمشیر زن دارید ، پس چرا ازحق خود دفاع نمى‏ كنید؟
امام فرمودند:بنشین ...
بعد به كنیزى دستور دادند تنور را بیفروزد.تنور افروخته شد چنانچه یك پارچه آتش گردید و قسمت بالاى آن سفید شد.
امام  رو بمرد خراسانى نموده فرمود برو بنشین داخل تنور. خراسانى شروع به التماس نمود و گفت: یا ابن رسول اللَّه مرا به آتش مسوزان و از جرم من درگذر.
در همین موقع هارون مكى وارد شد امام فرمود برو داخل تنور بنشین. هارون مكى داخل تنور نشست.
امام (علیه السلام) شروع كرد با خراسانى بصحبت كردن،بعد فرمود خراسانى برو ببین در تنور چه خبر است آن مرد به طرف تنور رفت و دید که هارون مكى چهار زانو در تنور نشسته ، از تنور خارج شد و بما سلام كرد.
امام (علیه السّلام) فرمود: از این مردان  در خراسان چند نفر پیدا مى ‏شود؟
خراسانی گفت : بخدا قسم یكنفر هم نیست نه بخدا یك نفر پیدا نمى ‏شود.
امام فرمودند: ما در زمانى كه پنج نفر یاور نداشته باشیم قیام نخواهیم كرد ما خودمان موقعیت مناسب رابهتر میدانیم.(زندگانى حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ( ترجمه جلد 47 بحار الأنوار)، ص: 105)
واقعاً اینطور بوده است که امام صادق (علیه السلام) یار و یاورانی چون حضرت ابوالفضل (سلام الله علیه) ، مسلم بن عقیل ،حبیب بن مظاهر ، مسلم بن عوسجه و زهیر بن قین و ... نداشته است که با اتکال بر این یاوران بتواند در مقابل ظلم و ستم بنی العباس عاشورایی دیگر بیافریند.
تمام امامان شیعه این شجاعت و شهامت را داشتند تا مثل امام حسین(علیه السلام) بتوانند در زمان خود عاشورایی به پا کنند ولی مشکل از طرف شیعیانی بوده  که یا کم بوده اند و یا شیعه واقعی و یار و یاور امام خویش نبودند.
آری ای عزیز در زمان ما نیز امام و مولایمان در کربلای امروز ندای « هل من ناصر ینصرنی» سر می دهد وای بر ما اگر این ندای مقتدای خویش را اجابت نکرده و مولایمان را در مقابل یزیدیان زمان تنها بگذاریم.




طبقه بندی: سیره رفتاری پیشوایان، 
برچسب ها: عاشورا، کربلا، یاران امام حسین ع، قیام، بنی العباس،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 26 آذر 1391 توسط : داود
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic