مولودی عجیب
تعداد بازدید : مرتبه

بسم الله الرحمن الرحیم
13 رجب روز میلاد مولود کعبه، امیر مومنان، اب الائمه، علی مرتضی (علیه السلام) بر تمامی مسلمانان مبارک باد.
این روز برای مسلمانان، بالاخص شیعیان روز بزرگی است؛ زیرا در این روز مولودی به جهان قدم نهاده که خصوصیات و فضایل بیشماری داشته است؛ از همان روز ولادت تا صبح شهادت، سراسر فضیلت بوده است.

ولادت آن حضرت در کعبه، فضیلتی که هیچ کسی در عالم صاحب آن نیست و مخصوص به آن حضرت می باشد.
قصد بنده در این نوشتار، بررسی مدارکی است که ولادت ایشان در کعبه را اثبات می کند و هر انسان منصفی را به تایید آنها وا می دارد.

1. محمد مالکی می گوید: «علی در داخل خانه خدا در مکه، روز جمعه سیزدهم ماه خدا، رجب سال سی از عام الفیل به دنیا آمد... قبل از او کسی در داخل خانه خدا به دنیا نیامده بود و این ولادت فضیلتی است که خدای بلند مرتبه علی علیه السلام را به آن اختصاص داده است، برای تجلیل او و بالا بردن مرتبه او و آشکار نمودن کرامت و بزرگواری او»[1].
2. حاکم نیشابوری می گوید: «ولادت علی در داخل کعبه به طور تواتر به ما رسیده است»[2].
3. سعید بن جبیر از یزید بن قعنب نقل نموده که «من با عباس بن عبدالمطلب و گروهی از فرزندان عبدالعزّی در مقابل خانه خدا نشسته بودیم که ناگهان فاطمه دختر اسد مادر امیرالمؤمنین که نه ماهه باردار بود و درد زایمان او را گرفته بود، ظاهر شد پس فاطمه گفت: پروردگارا! به تو و پیامبران و کتابهایی که از طرف تو نازل شده اند، ایمان دارم و سخن جدّم ابراهیم خلیل را تصدیق می کنم؛ او که این خانه عتیق را بنا کرد. پس به حق آن کسی که این خانه را ساخت، و به حق کودکی که در رحم دارم، ولادت این کودک را بر من آسان فرما![3].
یزید بن قعنب می گوید: ما دیدیم که خانه خدا از پشت شکافته شد (محل مستجار) و فاطمه داخل خانه شد و ما دیگر او را ندیدیم، و دیوار دوباره به حال اوّل برگشت، به ذهن ما رسید که قفل در خانه خدا را باز کنیم، ولی باز نشد، پس دانستیم که این مسئله کاری است از طرف خدای عزیز و جلیل[4]
فاطمه بنت اسد مادر گرامی حضرت علی در گزارش واقعه، چنین نقل می کند: «به راستی من بر زنهای پیش از خود برتری یافتم؛ زیرا آسیة دختر مزاحم (همسر فرعون) خدا را پنهانی در جایی عبادت کرد که دوست نمی داشت در آن مکان (یعنی کاخ فرعون) خدا را عبادت کند، مگر در حال ناچاری. و به راستی مریم دختر عمران درخت خشک خرما را با دستش تکان داد تا رطب تازه ای از آن بخورد، ولی من داخل خانه خدا شدم و از میوه های بهشتی و ورقها (یا روزیها)ی آن استفاده بردم»[5].
در تبیین این واقعه مهم باید شیعه و سنی توجه نمایند که حضرت مریم(سلام الله علیها) که خود معصومه بوده و فرزندش پیامبر الوالعزم، وقتی نشانه های وضع حمل در ایشان ظاهر می شود، از سوی خداوند دستور می رسد که عبادتگاه را ترک کند، اما در مورد فاطمه بنت اسد، امر بالاعکس بوده و کعبه شکافته شده و حضرت فاطمه بنت اسد به داخل آن رفته و بعد از چهار شبانه روز با کودک خود بیرون آمدند.
البته برای عده ای، این واقعه سنگین آمده است و در طول تاریخ خصوصا در دوران معاصر، سعی در محو آثار این واقعه داشته اند. شنیده ها حاکی ست وهابی ها به بهانه تعمیر کعبه مکرمه، آثار مزبور را که در رکن یمانی بود، آرام آرام در حال از بین بردن هستند.

پی نوشتها:
[1]  الفصول المهمة، ص12 ـ13؛ بحارالانوار، ج35، ص8: «وُلِدَ بِمکَّةَ الْمُشَرّفَةَ داخِلَ بَیْتِ الْحَرامِ فی یَوْمِ الْجُمعَةِ الثَّالِثَ عَشَرَ مِنْ شَهْرِاللّه ِ رَجَبِ سَنَةِ ثَلاثینَ مِنْ عامِ الْفیلِ... وَلَمْ یُولَدْ فِی الْبَیْتِ الْحَرامِ قَبْلَهُ اَحَدٌ سِواهُ، وَهِیَ فَضیلَةٌ خَصَّهُ اللّه تَعالی بِها اِجْلالاً لَهُ وَاِعْلاءً لَمَرْتَبَتِهِ وَاِظْهارا لِکَرامَتِهِ».
[2] مستدرک حاکم، ج3، ص483.
[3] بحارالانوار، داراحیاء التراث العربی، ج35، ص8، حدیث 11؛ ر.ک: خصائص امیرالمؤمنین، للشریف الرضی، ص39؛ الغدیر، علاّمه امینی، ج6، ص22: «فَقالَتْ رَبِّ اِنّی مُؤمِنَةٌ بِکَ وَبِما جاءَ مِنْ عِنْدِکَ مِنْ رُسُلٍ وَکُتُبٍ، وَاِنّی مُصَدّقَةٌ بِکَلامِ جَدّی اِبْراهِیْمَ الخَلیلِ، وَاِنّهُ بَنی الْبَیْتَ العَتیقَ فَبِحَقِّ الّذی بَنی هذَا الْبَیْتَ وَبِحَقِّ الْمَوْلُودِ الَّذی فِی بَطْنی لمّا یَسَّرْتَ عَلَیَّ وِلادَتی».
[4] همان.
[5] بحارالانوار، ج35، ص8: «اِنّی فُضِّلْتُ عَلی مَنْ تَقَدَّمَنی مِنَ النِّساءِ لاَِنَّ آسِیَةَ بِنْتَ مُزاحِمٍ عَبَدَتِ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ سِرّا فِی مَوْضِعٍ لایُحِبُّ اَنْ یَعْبُدَاللّه َ فِیهِ اِلاّ اضْطِرارا، وَاِنَّ مَرْیَمَ بِنْتَ عِمْران هَزَّتِ النَّخْلَةَ الْیابِسَةَ بِیَدِها حَتّی اَکَلَتْ مِنْها رُطَبا جَنیّا، وَاِنّی دَخَلْتُ بَیْتَ اللّه ِ الْحَرامَ فَاَکَلْتُ مِنْ ثِمارِ اَلجَنَّةِ وَاَوْراقِها».






طبقه بندی: امام شناسی، 
برچسب ها: امام علی، کعبه، میلاد، فاطمه بنت اسد، پیامبر، شیعه و سنی،
مطالب مرتبط: جنبش نت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ جمعه 3 خرداد 1392 توسط : حجت پورمحمد
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic