تناقضاتی که همواره وهابیت در بدعت‌گذاری‌هایش با آن روبروست شکی را بر انحراف این فرقه ضاله بر کسی باقی نمی‌گذارد. از جمله تناقضات آنان حرام نمودن و شرک دانستن هرگونه توسل جستن و زیارت اموات و تبرک جستن به ذوات مقدس انبیاء و اولیاء و قبور ایشان است. همین کسانی که مقتدای خود را ابن تیمیه [رهبر معنوی و اعتقادی وهابیت] می‌دانستند وقتی که او از دار دنیا رفت به جسد او توسل جستند و آب غسل وی را به عنوان تبرک نوشیدند در حالیکه ابن تیمیه اولین نفری است که به صراحت توسل و زیارت اهل قبور را شرک دانسته و فتوی به قتل کسی که از این کار توبه نکند داده است.
اولین کسی که به صراحت تمام در مورد شرک بودن توسل سخن به میان آورد ابن تیمیه حرانی بود؛[1] او بزرگترین تئوریسین وهابیت است. او احیاءگر افکار باطل بنی امیه است. او و شاگردانش که با بدعت گذاری‌های فراوان در دین مبین اسلام، تلاش نمودند تا به خیال خام و باطلشان، مسلمانان را موحد کنند و از هرگونه انحراف و شرک، جلوگیری کنند. ولی پیروان ابن تیمیه اولین کسانی بوده‌اند که متوسل به این تیمیه شده و آب غسل او را بین مردم تقسیم نموده تا به عنوان شفا بخورند!!! و بدین وسیله، بزرگی و عظمت ابن تیمیه را به رخ مسلمین بکشند و حال، غافل از آن که در گفتار ضاله خودشان، توسل به رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اهل بیتش را شرک دانسته و تبرک جستن را نمونه‌ای از توسل به غیر خدا می‌دانند!!! ولی اکنون، خودشان همین تبرک را به آب غسل ابن تیمیه و متبرک شدن به تابوت را به عنوان کرامت نقل می کنند.
ابن کثیر سلفی از شاگردان ابن تیمیه در رابطه با مراسم خاکسپاری وی این گونه آورده است: «زنان بسیارى در (تشییع جنازه ابن تیمیه) حاضر شده بودند که حدود پانزده هزار نفر تخمین زده می‌شدند؛ البته غیر از آن‌هائى که بر بالاى بام‌ها بودند، همه این زنان براى این تیمیه طلب رحمت می‌کردند و برایش گریه می‌کردند . اما مردان از شصت هزار نفر تا صد و یا دویست هزار نفر تخمین زده می‌شدند. عده‌اى از تشییع کنندگان از باقى مانده آب غسل ابن تیمیه، نوش جان کرده و باقى مانده سدر را که با آن جنازه را شسته بودند، بین خودشان تقسیم کردند. و نیز ریسمانى را به جیوه آغشته کرده و به گردن او براى دفع شپش‌هایش انداخته بودند، به یک صد و پنجاه درهم خریدند.[2] همچنین گفته‌اند که طاقیه (نوعى کلاه) او را که بر سرش بوده، به پانصد درهم خریدند. در تشییع جنازه گریه، زارى و ناله‌هاى زیادى سر داده شد و در صالحیه و شهر چندین قرآن براى او ختم کردند، مردم روزهاى زیاد و شبانه روز براى زیارت قبر او می‌آمدند و در کنار قبر او بیتوته کرده و تا صبح می‌ماندند»[3]
سراج الدین بزاز حنبلی می‌گوید: «گفته‌اند: کسانی که در غسل ابن تیمیه حاضر بودند؛ چه از بزرگان و چه از عوام، برای خوردن آب غسل ابن تیمیه که از بدن او می‌ریخت، ازدحام کردند؛ تا به هر کدام از آن‌ها چیز کمی از آن آب برسد. سپس جنازه را خارج کردند، هنگامی که مردم جنازه را دیدند، خود را از هر طرف روی جنازه انداختند و هدف تمام آن‌ها تبرک به جنازه ابن تیمیه بود».[4]
محمد بن احمد دمشقی صالحی اضافه می‌کند که مردم دستمال‌ها و عمامه‌هاى خود به منظور تبرک روى جنازه او می‌انداختند و همچنین مردان و بلکه زنان، جنازه ابن تیمیه را به عنوان تبرک می‌بوسیدند!!![5]
وهابیت با این تناقضات آشکار چه می‌کند؟!!! بلی، پیروان ابن تیمیه به ریسمان شپش و کلاه ابن تیمیه تبرک می‌کنند؛ اما تبرک به آثار پیامبر خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خاندان پاکش را شرک می‌دانند!!!
آب غسل ابن تیمیه که از جنازه او می‌ریخت را می‌خورند؛ اما خوردن غذای نذری امام حسین(علیه‌السلام) را حرام اعلام می‌کنند.
براى زیارت ابن تیمیه از سر شب تا صبح بیتوته می‌کنند؛ اما زیارت قبر اشرف مخلوقات خداوند را شرک و بدعت می‌دانند!!!
زنان و مردانشان جنازه ابن تیمیه را به عنوان تبرّک می‌بوسند؛ اما بوسیدن ضریح و مطهر پیام‌آور خدا و اهل بیت پاک او را بدعت و شرک می‌دانند!!!
عمامه و دستمال‌هاى خود را به جناز ابن تیمیه متبرک می‌کنند؛ اما اگر یک شیعه همین کار با ضریح رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله)  انجام دهد، او به شدت کتک زده و مشرک می‌خوانند!!!
_________________________
[1]. امام تقی الدین سُبکی، شفاء السقام فی زیارة خیر الانام، الباب الثامن، ص 357 ./ و امام ابن حجر هیثمی، الجوهر المنظم فی زیارة قبر الشریف النبوی المکرم، مکتبه مدبولی، چاپ اول، ص 109 ./ و علامه محمد زکی ابراهیم، الإفهام و الإفحام قضایا الوسیلة القبور، ص 9
[2]. علمای اهل سنت وقتی متوجه شدند که او لجوج‌تر از آن است که با استدلال و منطق قانع شود و دست از تبلیغ افکار باطلش بردارد، وی را به زندان انداختند و تا آخر عمر در حبس بود و در همان جا نیز از دنیا رفت. از آن جایی که زندان‌های آن زمان از نظر بهداشت و نظافت، وضعیت خوبی نداشتند، ابن تیمیه را چنان شپش زده بود که مردم نمی‌توانستند نزدیک جنازه او شوند. به همین خاطر مجبور شدند، ریسمانی را به ماده جیوه آغشته کنند و روی جنازه او بیندازند تا مردم از شر شپش های او در امان باشند.
[3]. اسماعیل بن کثیر سلفی، البدایه و النهایه، بیروت، نشر دار ابن کثیر، ج16، ص210
[4]. سراج الدین أبو حفص بزاز حنبلی در کتاب الأعلام العلیۀ فی مناقب إبن تیمیه، تحقیق دکتر یحیی مراد، ص617-618
[5]. العقود الدریه من مناقب شیخ الإسلام أحمد بن تیمیه، تحقیق محمد حسن محمد حسن اسماعیل، ص ۲۲۶-۲۲۷./ و محمد بن أحمد بخاری در کتاب القول الجلی فی ترجمه ابن تیمیه الحرانی ص40 نیز به این مطلب اشاره دارد





طبقه بندی: سیره رفتاری پیشوایان،  سیره سیاسی پیشوایان،  امام شناسی، 
برچسب ها: ابن تیمیه، تناقضات وهابیت، بدعتهای وهابیت، j، توسل به جسد ابن تیمیه، خوردن آب غسل ابن تیمیه،
مطالب مرتبط: مردم به شپش‌های تن او و آب غسل او تبرک و توسل جستند!!!، صاعقه‌ای بر پیکره وهابیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ جمعه 29 خرداد 1394 توسط : - عباسی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic