مارک تروریست بر بت شکن
تعداد بازدید : مرتبه
در دنیای امروز هرکسی بخواهد از حق و حقیقت دفاع بکند و در مقابل طاغوت های زمان و اهداف شوم ایشان بایستد مارک تروریستی به وی زده و به جرم تروریست بودن می خواهند خفه اش کنند تا دیگر کسی جرات آنرا پیدا نکند تا در مقابل ایشان در آید و با ایشان مقابله کند.
وقتی در سرزمینهای اشغالی(فلسطین)جوانان مسلمان برای حفظ آبررو ، دین و سرزمین اسلامیشان در مقابل بت پوشالی چون اسرائیل بجای تبر سنگ بر می دارند این جهان مستکبر است که ایشان را تروریست خوانده و تک تک ایشان را محکوم  به فنا می کند.
البته این عادت از زمانهای گذشته برروی زمین بوده و است،که حق مداران را همیشه تروریست خوانده و به آتش قهرخویش می سوزاندند.
روز عیدی در سرزمین بابل سراغ جوانی را گرفتند تا با قوم صابئیان برای جشن عید بیرون از شهر رود وی نگاهی به ستارگان افکند و فرمود : بیمارم نمی توانم بیایم .
مدتی گذشت ...
زمانی که مردم به شهر برگشتند با صحنه ای عجیب روبرو شدند ... .


بتخانه ویران و فقط بت بزرگ پابرجاست و تبری از گردنش آویزان !!
- چه کسی این کار را بابتهای ما کرده است ؟؟
- او کسی نیست جز ابراهیم که به بهانه بیماری در شهر مانده بود.
- ای ابراهیم با بتهای ما چه کرده ای ؟چرا آنها را به این وضع انداخته ای ؟؟!!
- حضرت ابراهیم فرمود : « قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِیرُهُمْ هَذَا فَسَْلُوهُمْ إِن كَانُواْ یَنطِقُونَ » ( انبیاء - 63) گفت: «بلكه این كار را بزرگشان كرده است! از آنها بپرسید اگر سخن مى ‏گویند!»
و چون ابراهیم در مقابل بتان و طاغوتیان ایستادگی کرد،وی را به جرم تروریست بودن در آتش انداختند،« قَالُواْ حَرِّقُوهُ وَ انصُرُواْ ءَالِهَتَكُمْ إِن كُنتُمْ فَعِلِینَ » (سوره انبیاء - 68 )
گفتند: «او را بسوزانید و خدایان خود را یارى كنید، اگر كارى از شما ساخته است!»

_ مگر بت چوبی و سنگی بی جان ، می توانست چنین کاری با دیگر بتها کند؟
_ البته که نمی توانست.
_ پس چرا حضرت ابراهیم فرمود کار بت بزرگ است؟ آیا این سخن دروغ نیست و با عصمت وی منافاتی ندارد؟
_ این سخن حضرت ابراهیم (علیه السلام) با عصمت ایشان هیچ منافاتی ندارد چون :
حرام و زشت بودن دروغ همیشه و همه جا نیست ، در بعضی جاها و موقعیتها ، دروغ گفتن امری پسندیده و نیکو و بلکه واجب است ، مثلاً اگر با دروغ گفتن بتوان جان مومنی را نجات داد واجب است تا دروغ بگوئیم ،در بت شکنی حضرت ابراهیم (علیه السلام) به فرض قبول بکنیم ایشان دروغ گفتند ، این دروغ گفتن چونکه بخاطر هدایت مردم و در راستای رضای الهی بوده زشت و حرام نبوده و بلکه پسندیده بوده است.
در روایتی از امام صادق (علیه السلام) می خوانیم :
إِنَّ اللَّه‏ أَحَبَّ الْكَذِبَ فِی الْإِصْلَاح‏ وَ أَبْغَضَ الْكَذِبَ فِی غَیْرِ الْإِصْلَاحِ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ ع إِنَّمَا قَالَ- بَلْ فَعَلَهُ كَبِیرُهُمْ هذا إِرَادَةَ الْإِصْلَاحِ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ ع إِنَّمَا قَالَ- بَلْ فَعَلَهُ كَبِیرُهُمْ هذا إِرَادَةَ الْإِصْلَاحِ وَ دَلَالَةً عَلَى أَنَّهُمْ لَا یَفْعَلُون‏
همانا خداوند دوست دارد، دروغ گفتن را در جاى اصلاح (بین دو نفر یا دو جمعیت از مسلمانان) و دشمن دارد دروغ گفتن را در غیر مقام اصلاح، بدرستى كه ابراهیم علیه السلام كه فرمود: «بلكه بزرگ ایشان این كار را كرده است» بخاطر اصلاح (حال بت پرستان و نجات آنها از گمراهى) بوده، و راهنمائى (كردن آن جماعتى) باینكه آن بتان نمى توانند كارى انجام دهند.(مرحوم کلینی - الکافی ج2 ص 243 طبع اسلامیه)
________________
برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به :
تفسیر المیزان و نمونه ذیل آیات مذکور
عصمت انبیاء و امامان (علیهم السلام) در کلام اسلامی - دکتر سیدی بنابی





طبقه بندی: پیامبر شناسی،  عصمت، 
برچسب ها: عصمت، ابراهیم، بت، دروغ، بابل، فلسطین، نبوت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 18 شهریور 1391 توسط : داود
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic